İki aydır süren hükümet krizinin ardından gözler yeniden Mette Frederiksen’e çevrilirken siyasi kulislerde, Sosyal Demokratlar öncülüğünde yeni bir merkez sol koalisyonun çok yakında kurulacağı konuşuluyor.

Foto: Haber.dk
HABER.dk
KOPENHAG – Danimarka’da seçimlerin üzerinden yaklaşık iki ay geçmesine rağmen kurulamayan yeni hükümet için kritik süreç yeniden başladı. Danimarka Başbakanı Mette Frederiksen, Kral Frederik X ile yaptığı görüşmenin ardından ikinci kez hükümet kurma görevini aldı ve yeni koalisyon görüşmelerine resmen başladı.
Kopenhag’daki siyasi kulislerde ise artık en güçlü senaryo netleşiyor: Sosyal Demokratlar, Sosyalist Halk Partisi, Ilımlılar ve Radikal Sol’dan oluşan yeni bir merkez sol hükümet.
24 Mart seçimlerinden sonra haftalar süren müzakerelere rağmen sonuç alamayan Frederiksen, görevi kısa süre önce krala iade etmişti. Ardından hükümeti kurma görevi ana muhalefetteki Liberal Parti lideri ve Savunma Bakanı Troels Lund Poulsen’e verilmişti. Ancak Poulsen de partiler arasında uzlaşma sağlayamayınca görevi bırakmıştı.
Yaşanan siyasi çıkmaz sonrası gözler yeniden Frederiksen’e çevrildi.
Pazar günü başlayan ilk temasların ardından taraflar arasında hâlâ önemli görüş ayrılıkları bulunsa da, Danimarkalı siyasi gözlemciler merkez sol koalisyon ihtimalinin her geçen gün güçlendiğini belirtiyor.
Başbakan Frederiksen ise kurulacak hükümetin yalnızca kendi blokuyla değil, parlamentodaki sağ ve sol kanattaki toplam 12 partiyle çalışabilecek “geniş uzlaşılı” bir yapı hedeflediğini söyledi.
Danimarka’da son yılların en uzun hükümet pazarlıklarından biri yaşanırken, siyasi belirsizliğin ekonomi, savunma politikaları ve göç tartışmaları üzerindeki etkisi de giderek büyüyor. Özellikle NATO harcamaları, refah politikaları ve enerji dönüşümü gibi başlıklarda yeni hükümetin nasıl bir rota izleyeceği şimdiden merak konusu olmuş durumda.






























Bir yanıt yazın
Yorum yapabilmek için oturum açmalısınız.